پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
<-Text3->





نگاه اجمالی به گروه تکفیری داعش(1)
نوشته شده در پنج شنبه 14 اسفند 1393
بازدید : 511
نویسنده : محمد رضا نجفی

نگاه اجمالی به گروه تکفیری داعش(1)

تاریخچه فعالیت: از سال 2003 تا کنون

عقیده: سلفی جهادی
منطقه عملیاتی: سوریه و عراق
تعداد تقریبی نیروها: 15هزار تروریست
مخالفان: ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره

سرکردگان:
1. ابومصعب الرزقاوی(2004-2006)
2. ابوحمزه المهاجر(2006-2010)
3. ابوعمر البغدادی(2006-2010)
4. ابوبکر البغدادی(2010تا کنون)

مقرهای اصلی:
1. استان الرقه در سوریه
2. موصل و فلوجه در عراق

مناطق تحت نفوذ:
1. عراق
2. سوریه


:: موضوعات مرتبط: مقالات , گروهک تروریستی داعش , ,
:: برچسب‌ها: داعش ،گروهک داعش - نگاه اجمالی به گروهک داعش،داعش چیست ,



تصویری از واقعیت های فیس بوک
نوشته شده در سه شنبه 12 اسفند 1393
بازدید : 517
نویسنده : محمد رضا نجفی

فضای مجازی و کارکردهای آن

وبگاه «فیس بوک» از شبکه‌های اجتماعی مجازی است که به‌واسطه اطلاعات دریافتی از کاربران، می‌توان با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیس بوک هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. وبگاه فیس بوک که هم اکنون به‌طور رایگان در اختیار مردم جهان است، بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارد، در حال حاضر به 40 زبان، قابل دسترس بوده و 70 درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند.
این میزان گسترش کاربری فیس بوک در دنیا ناشی از این سیاست کلان هیئت حاکمه ایالات متحده است که آمریکا باید از طریق تمرکز روی فضای مجازی و موبایل‌ها در راستای استیلای خود در دنیا تلاش کند؛ لذا بر اساس سیاست یادشده، کمی بعد از قدم گذاشتن شبکه اجتماعی فیس بوک به فضای مجازی ایران، در کمتر از 5 سال، رتبه کاربری آن به زیر 10 رسید. این در حالی است که پیش از آن، سایت‌های زیادی، ازجمله بلاگ سرویس‌هایی چون پرشین بلاگ و بلاگفا، شروع به فعالیت کرده و بر اساس فعالیت فزاینده ایرانیان در آنها، رتبه برتر تولید محتوا در وبلاگ‌ها در سراسر جهان از آن ایران شده بود؛ بنابراین رشد سریع و بی‌سابقه عضویت ایرانیان در فیس بوک بر اساس برنامه مشخص و آماده سازی بسترهای حضور در آن بوده است.
نقش‌آفرینی جدی و غیرقابل انکار فیس بوک و بسترسازی برای شکل‌دهی به فعالیت‌های سرویس‌های جاسوسی و معاندان در جریان فتنه عمیق سال 1388 و اظهارات بی‌پرده سیاست‌مداران آمریکایی در خصوص پشتیبانی سایبری از فتنه، باعث اثبات گمانه‌های پیشین شد. فیلترینگ این شبکه اجتماعی در ایران، بدیهی‌ترین واکنش در قبال اقدامات فیس بوک بود که باعث افت جایگاه و رتبه بندی آن در ایران شد، اما از دیگرسو فعالیت‌های جدی و پردامنه آمریکایی‌ها برای ایجاد دسترسی به سایت‌های فیلترشده ازجمله فیس بوک و اختصاص بودجه‌های کلان میلیون دلاری به آن، جابه‌جایی پیاپی در رتبه فیس بوک و دیگر سایت‌های فیلترشده را موجب شد. خاطرنشان می‌سازد هرگاه سیاست‌های کنترل دسترسی غیرمجاز به پروتکل‌های VPN و فیلترشکن جدی گرفته شده، استفاده از فیس بوک و سایر وبگاه‌های فیلترشده به‌شدت کاهش یافته است تا جایی که رتبه فیس بوک از 140 در بهمن 91 به 340 در فروردین 92 رسید.
این شبکه اجتماعی محملی مناسب و بی‌بدیل برای شکل‌دهی به رفتارهای ضدقانون، ضددین و ضدعرف بوده و شبکه‌های شکل‌یافته، بر اساس مناسبت‌های مختلف در فیس بوک، به‌سادگی فعالیت خود را تعطیل نکرده و تلاش می‌کنند تا کاربران شبکه را نسبت به هر رویدادی تهییج و وادار به کنش کنند. حال اگر این جریان‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و... باشند، دائماً مانند آتش زیر خاکستر آماده بهره برداری سوء خواهند بود.
البته لازم است به این نکته توجه جدی شود که تأثیر و تأثرات فیس بوک با دیگر رسانه‌های اجتماعی و فضای واقعی جامعه بالاست؛ از این رو، فیس بوک را نباید نوعی رسانه بسته و خویش‌بسنده انگاشت که همچون شبه‌جزیره‌ای در درون اقیانوس فضای مجازی به سر می‌برد. تبادل مذکورِ فیس بوک با فضای واقعی جامعه و بهره برداری چندمنظوره جریان‌های مختلف معارض فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... از آن، عملاً این شبکه اجتماعی را به اقیانوسی از محتواهای درهم تنیده، مختلط و غیررسمی بدل کرده که دسته بندی و تحلیل محتوای آن را دچار سختی و صعوبت بسیاری می‌کند.

 

 


:: موضوعات مرتبط: مقالات , فیس بوک , ,
:: برچسب‌ها: فیس بوک- تصویری از فیس بوک - اسب های فیس بوک- فیس بوک - ,



بازدید : 543
نویسنده : محمد رضا نجفی

خاک وطن میزبان ۵۸ شهید دفاع مقدس/ وعده دیدار ۱۱ اسفند

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از ورود پیکرهای طیبه و مطهر ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس خبر داد.

۱۵:۲۹ ۱۳۹۳/۱۲/۹

 

 
 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سردار سرتیپ پاسدار «سیدمحمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از ورود پیکرهای طیبه و مطهر ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این ابدان مطهر روز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۳ از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: این پیکرهای مطهر و آسمانی طی روزهای گذشته در مناطق عملیاتی فاو، ابوفلوس، مجنون، شرق دجله (جاده خندق) و زبیدات تفحص شده‌اند.

سردار باقرزاده اضافه کرد: در طول دوره اخیر اجساد ۲۵۶ سرباز عراقی نیز در خاک عراق کشف و به مقامات آن کشور تسلیم شده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این اخبار، ادامه داد: امیدواریم در آیین استقبال از ورود ابدان مطهر ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس، حضور پرشور کاروان‌های راهیان نور و مردم شهرهای مرزی آبادان و خرمشهر بر شکوه مراسم استقبال از آنان بیفزاید.

وی توضیح داد: پیکرهای مطهر و آسمانی این شهدای هشت سال دفاع مقدس، در شامگاه سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ مورد استقبال مردم شریف شهر بندر امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد و پس از آن به معراج شهدای اهواز منتقل خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , فرهنگی , ,
:: برچسب‌ها: شهدای گمنام - ورود شهدای گمنام به کشور از حاج عمران ,



بازدید : 462
نویسنده : محمد رضا نجفی

فتح عرصه جدید موشکی/ "موشک‌ زیرآبی سپاه" را بیشتر بشناسید + تصاویر

موشک‌ شلیک شدهکروز است نه بالستیک.

۱۵:۴۲ ۱۳۹۳/۱۲/۹

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، رزمایش پیامبر اعظم9 سپاه پاسداران روز گذشته با رونمایی از یک موشک جدید و راهبردی در تنگه هرمز به پایان رسید. این رزمایش از روز چهارشنبه آغاز و 3 روز در شمال تنگه هرمز و جاسک ادامه یافت.

رونمایی از موشکی که در روز آخر با موفقیت شلیک شد، نگاه‌ها را به این خود جلب کرد، موشکی که طبق فیلم منتشر شده، از زیر آب شلیک شده و به سوی هدف حرکت می‌کند.

دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره این موشک می‌گوید: ورود این سلاح جدید نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در افزایش قدرت دریایی ما برای مقابله با تهدیدات علیه انقلاب اسلامی و به‌ طور مشخص شیطان بزرگ آمریکا دارد.


لحظاتی پس از خروج موشک از زیر آب

فرمانده نیروی دریایی سپاه، هیچ نام و مشخصاتی از این موشک ذکر نکرده و بیان ویژگی‌ها و مشخصات آن را به سال‌های بعد موکول کرده است.

** بررسی موشک

موشک شلیک شده از زیر آب خارج می‌شود، این درحالی است که تاکنون، هیچ کدام از نیروهای نظامی در ایران، موشکی تست نکرده بود که از زیر آب شلیک شود اما حالا، نیروی دریایی سپاه برای اولین بار این موشک را شلیک کرده است.

موشک‌هایی که از زیر آب شلیک می‌شوند، به دو دسته بالستیک و کروز تقسیم می‌شوند و در حال حاضر 6 کشور روسیه، آمریکا، چین، هند، انگلیس و فرانسه، تنها تولید کنندگان موشک‌های بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی به شمار می‌روند.

کشورهای دارنده موشک‌های بالستیک زیردریایی پرتاب به ترتیب بیشترین داندگان:

1- روسیه: 12 نوع

2- فرانسه: 6 نوع

3- آمریکا: 4 نوع

4- هند: 3 نوع

5- چین: 2 نوع

6- انگلیس: 2 نوع

با توجه به اینکه موشک‌های زیردریایی پرتاب،به 2 نوع بالستیک و کروز تقسیم می‌شوند، فناوری متفاوتی هم دارند. در حال حاضر، فقط 4کشور روسیه، هند، آمریکا و کره‌جنوبی تولیدکنندگان موشک‌های کروزی هستند که از زیردریایی پرتاب می‌شوند. این کشورها در مجموع حدود 11 موشک را تولید کرده‌اند.

 

اما بررسی موشک شلیک شده توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران، با توجه به نوع حرکتش و اینکه موشک لحظاتی پس از خروج از زیر آب، زاویه زیادی گرفته و کاهش ارتفاع می‌دهد، به نحوی که در ثانیه انتهایی فیلم، موشک با زاویه‌ای اندک، تقریبا موازی با آب قرار می‌گیرد؛ این نشان می‌دهد که موشک‌ شلیک شده کروز است نه بالستیک.

                                                        جدول کشورهای تولید کننده موشک کروز زیردریایی پرتاب

کشور سازنده

برد

سرعت

وضعیت

روسیه

از 500 کیلومتر

1.6 تا 2.5 ماخ

فعال

آمریکا

از 1300 تا 2500 کیلومتر

550 متر بر ثانیه

فعال

روسیه-هند

300 کیلومتر

7 ماخ

فعال

کره‌جنوبی

500 کیلومتر

1.2 ماخ

فعال

نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با رونمایی از این موشک، پنجمین تولید کننده موشک‌های زیردریایی پرتاب جهان شده است، موشک‌هایی که قطعا در زمان جنگ و نبردهای دریایی، بسیار کارآمد است.

دود خروجی از موتورهای موشک، نشان می‌دهد که موشک از بوسترهای کمکی برای پرواز استفاده می‌کند. معمولا بوسترها پس از جدا شدن موشک از لانچر و رسیدن موشک به سرعت مناسب از بدنه جدا می‌شوند

 

معرفی بوستر:موشک رعد(راست)و موشک سپاه(چپ)/به بوستر زیر بدنه موشک رعد و بوستر بالای موشک سپاه که با آتش زیاد همراه است، دقت کنید

(توضیح:: انتخاب تصویر موشک رعد، ارتباطی با موشک جدید سپاه ندارد و فقط برای نشان دادن و معرفی بوستر یک موشک است)

خروج دود زیاد از بالای موشک جدید سپاه که با آتش زیاد همراه است، مربوط به یک بوستر یا پیشران کمکی است که روی بدنه موشک نصب شده است. البته در برخی موشک‌ها، بوستر از موشک جدا نمی‌شود ولی در بسیاری از موشک‌ها، بوستر جداشونده است اما در فیلم منتشر شده توسط سپاه، تا لحظه پایانی فیلم، بوستر از بدنه جدا نمی‌شود که این خود حاوی نکته مهمی است.

نکات فنی دیگری در مورد موشک جدید نیروی دریایی سپاه وجود دارد که بیان آنها به زمان دیگری که اطلاعات و تصاویر بیشتری از موشک منتشر شد، موکول می‌شود اما در پایان به این جمله دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه که قبل از انتشار فیلم شلیک موشک جدید سپاه، بیان شده است، بیشتر دقت کنید: " مسلما در رزم‌های دریایی با دشمنان، این سلاح نقش به‌سزایی را ایفا خواهد کرد و انشاالله در سال‌های بعد شاید کمی از ابعاد وجودی این سلاح را توضیح دهیم.

 

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: موشک،بالستیک،کروز، رزمایش سپاه، موشک شلیک شده در رزمایش سپاه ,



دل نوشته2
نوشته شده در شنبه 9 اسفند 1393
بازدید : 583
نویسنده : محمد رضا نجفی

      

  


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , دل نوشته , ,
:: برچسب‌ها: دل نوشته 2 - نوشته دل ,



انهدام ماکت ناو آمریکایی با موشک سپاه
نوشته شده در پنج شنبه 7 اسفند 1393
بازدید : 500
نویسنده : محمد رضا نجفی
انهدام ماکت ناو آمریکایی با موشک سپاه
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
مرجع : خبرگزاری فارس
نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در تنگه هرمز و خلیج فارس با رمز یا محمد رسول‌الله(ص) آغاز شد.
 
به گزارش افکارنیوز، رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظاتی قبل با رمز یا محمد رسول الله(ص) آغاز شد.
 

:: موضوعات مرتبط: اخبار , سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: انهدام ماکت ناو آمریکایی با موشک سپاه - رزمایش- سپاه-نهمین رزمایش سپاه تنگه هرمز ,



کاریکاتورهای درخصوص گرانی نان
نوشته شده در چهار شنبه 6 اسفند 1393
بازدید : 564
نویسنده : محمد رضا نجفی


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اجتماعی , ,



زنان مبارز کرد در خط مقدم با داعش
نوشته شده در جمعه 1 اسفند 1393
بازدید : 565
نویسنده : محمد رضا نجفی

زنان مبارز کُرد در خط مقدم+تصاویر

کمتر از ۲ کیلومتر با تروریست‌های داعش فاصله دارند، آن هم با هدف باز کردن یک کریدور انسانی، روزانه به طور پی در پی مواضع تروریست‌های داعش را هدف قرار می‌دهند و آنها را ناچار به عقب‌نشینی می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند اجازه دهند که خون شهیدانشان پایمال شود، اینها زنان مبارز کُرد هستند.

 

     

 

آفتاب: سوزدار فرمانده نیروهای ی.پ.ژ در محور روستای فریسه در 50 کیلومتری کوبانی است، محوری که او و نیروهایش در آن مستقر هستند خط مقدم نبرد با داعش است و فاصله 2 کیلومتری با تروریستهای تکفیری و بعثی داعش دارند. 

 

وی ضمن استقبال از حضور رسانه‌های ایرانی برای پوشش نبرد با تروریست‌ها می‌گوید: ما از ساکنان روستای فریسه خواسته‌ایم خانه‌هایشان را ترک کنند چون هر روز بین ما و تروریست‌ها درگیری وجود دارد، آنها از تانک و زره‌پوش هم استفاده می‌کنند و ما هم در مقابل به آنها پاسخ می‌دهیم. 

 

به گزارش فارس، سوزدار در خصوص حضور زنان در صفوف مبارزه با داعش می‌گوید: ما برای آزادی ملتمان از چنگال تروریست‌ها می‌جنگیم و خوشحال هستیم که در کنار مردان در صف مقدم مبارزه می‌کنیم.

 

این فرمانده نیروهای زن مبارز در خصوص نحوه پیوستن زنان به صفوف ی.پ.ژ می‌گوید زنان حتما باید 18 سال تمام داشته باشند تا آنها را بپذیریم و بعد از آموزش در طول جبهه‌ها توزیع می‌شوند، امروز آنها نه برای پول بلکه برای حراست از شرف خویش مبارزه می‌کنند.

 

در ارتباط با اینکه آیا این نیروها حقوقی هم دریافت می‌کنند، می‌گوید: نخیر آنها پولی نمی‌گیرند و تنها به صورت ماهیانه مبالغی برای تامین نیازهای روزمره خود دریافت می‌کنند و اگر کسی مشکلی هم داشته باشد در حد توان به آنها کمک می‌شود.

 

در خصوص ازدواج این نیروها هم او می‌گوید، کسی از نیروها ازدواج نمی‌کند چون اگر ازدواج کنند نمی‌توانند به مبارزه ادامه دهند و لازم است برای کیان خانواده در کنار شوهران خویش قرار بگیرند اما امروز آنها تصمیم گرفته‌اند که در صف مقدم بجنگند.

 

در پاسخ به این سوال که تروریست‌های تکفیری فتوا داده‌اند که اگر به دست زنان کرد کشته شوند به بهشت نمی‌روند چنین جواب می‌دهد که ما آنها را تروریست می‌دانیم و به جهنم می‌فرستیم، باکی نداریم آنها چه می‌گویند، اجازه نمی‌دهیم حتی یک قدم در این سرزمین پیشروی بکنند.

 

 تانیا هم می‌گوید 18 سال دارد و یکی از مبارزین در صفوف زن در خط مقدم می باشد.او یکسال است که به جبهه‌ها آمده و به صفوف همقطارنش در مبارزه با تروریسم پیوسته است.

 

او می‌گوید، مبارزان ما در کوبانی فداکارانه مقاومت می‌کنند و ما هم در 50 کیلومتری کوبانی با هدف باز کردن یک کریدور انسانی و رساندن کمک به شهر مقاومت روزانه به طور پی در پی مواضع تروریستان داعش را هدف قرار داده  و آنها را ناچار به عقب‌نشینی می‌کنیم و هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد خون شهیدانمان پایمال شود.

 

وی در خصوص نبرد نبرد نزدیکی که با تروریستهای داعش دارند هم می‌گوید، کمتر از 2 کیلومتر با تروریست‌های داعش فاصله داریم. در این مدت ما توانسته‌ایم 8 کیلومتر پیشروی کنیم و منتظر دستور هستیم تا به حملات خود ادامه دهیم، ما شک نداریم که در هر صورت مقاومت پیروز میدان خواهد بود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: زنان مبارز - زنان و داعش- زنان کرد و مقاومت- تحولات رعاق و سوریه ,



جنایات داعش در مناطق سنی نشین به روایت تصویر
نوشته شده در پنج شنبه 30 بهمن 1393
بازدید : 1519
نویسنده : محمد رضا نجفی

 

جنایات داعش در کردستان عراق به روایت تصویر

 

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , سیاسی , ,



بازدید : 990
نویسنده : محمد رضا نجفی

عکس زنان شجاعی که با گروهک تروریستی داعش می جنگند.

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: زنان شجاه-زنانی که با داعش می جنگند- داعش و جنگ و مبارزه زنان- پاسخ جنایات داعش توسط زنان ,